فایزفایل

faezfile

فایزفایل

faezfile

راهنما و گام به گام درس تولید محتوی الکترونیک پایه دهم شبکه و نرم افزار پودمان یک تا چهارم


راهنما-و-گام-به-گام-درس-تولید-محتوی-الکترونیک-پایه-دهم-شبکه-و-نرم-افزار-پودمان-یک-تا-چهارم
راهنما و گام به گام درس تولید محتوی الکترونیک پایه دهم شبکه و نرم افزار پودمان یک تا چهارم
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 59
حجم فایل: 2328 کیلوبایت

راهنما و گام به گام درس تولید محتوی الکترونیک پایه دهم فنی و حرفه ای رشته شبکه و نرم افزار پودمان یک ( طراحی گرافیک ) تا چهارم.( حل مسایل ساده) و ( جواب فعالیت ها ،کار عملی و کاردر کلاس ....)

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (رویکرد های یادگیری و طراحی آموزشی)


پاورپوینت-فصل-دوم-کتاب-مبانی-طراحی-آموزشی-(رویکرد-های-یادگیری-و-طراحی-آموزشی)
پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (رویکرد های یادگیری و طراحی آموزشی)
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 783 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (رویکرد های یادگیری و طراحی آموزشی) نوشته داریوش نوروزی و سیدعباس رضوی در قالب pptx و حجم 53 اسلاید:

بخشی از متن:
فناوری آموزشی با به کارگیری پایه های نظری روانشناسی یادگیری و روان شناسی تربیتی، از روشهای موجود در حوزه طراحی آموزشی استفاده می کند. نتیجه این ،تعامل ایجاد یک برنامه آموزشی است که میتوان در آن نظریه های مختلف را به کار برد و کارایی و اثر بخشی هر یک را آزمود طراحی آموزشی ابزار تدریس و آموزش است و موجب میشود مواد آموزشی مؤثرتر و کارآمدتر باشند.
از آنجا که طراحی آموزشی بر رویکردهای آموزشی خاصی استوار است، بنابراین لازم است ابتدا درباره هر یک از رویکردهای سه گانه آموزشی یعنی رفتار گرایی، شناخت گرایی و ساختن گرایی بحث شود.

رفتارگرایی
رفتار گرایی نظریه غالب نیمه اول قرن بیستم بود رفتار گرایی به عنوان رویکردی به آموزش و یادگیری بر رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تأکید می کند. به عبارت دیگر، نظریه یادگیری رفتارگرایی بر رفتارهای ذهنی قابل مشاهده و مشخص تأکیـد می ورزد. در این رویکرد یادگیرنده سعی میکند خود را با محیط انطباق دهد و در این فرایند نقش انفعالی داشته باشد. این نظریه بر اساس مطالعات پاولف"، اسکینر و ثرندایک شکل گرفت.
رفتار گرایان معتقدند که هر رفتاری را میتوان به اجزای تشکیل دهنده آن تجزیه کرد. با آموزش مهارتها و رفتارهای جزئی است که یک رفتار کلی آموخته می شود.
بر اساس این رویکرد یادگیری هنگامی انجام میگیرد که تغییر قابل اندازه گیری در فراوانی عملکرد مشاهده شده صورت گرفته باشد. یادگیری در حقیقت تقویت رابطه بین رفتار (پاسخ) و عامل ایجاد کننده آن محرک است. پس از آنکه یادگیرنده تمرینهای لازم را انجام داد بین محرک و پاسخ رابطه ای برقرار می شود و در اصطلاح گفته می شود یادگیری صورت گرفته است. در این دیدگاه مهم ترین عاملی که بر یادگیری تأثیر میگذارد شرایط محیطی است. این شرایط محرک و چگونگی ارائه آن را در بر می گیرد. آموزش نیز در حقیقت شرطی سازی یادگیرنده است.
در این رویکرد نقش حافظه چندان مورد بررسی قرار نمی گیرد، اما گفته می شود یادگیرنده باید به کسب عادت بپردازد تمرین سبب میشود که یادگیرنده بتواند پاسخ خود را در مقابل محرک تثبیت کند.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (مروری تاریخی بر طراحی آموزشی)


پاورپوینت-فصل-سوم-کتاب-مبانی-طراحی-آموزشی-(مروری-تاریخی-بر-طراحی-آموزشی)
پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (مروری تاریخی بر طراحی آموزشی)
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 1067 کیلوبایت
قیمت: 40000 تومان

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی طراحی آموزشی (مروری تاریخی بر طراحی آموزشی) نوشته داریوش نوروزی و سیدعباس رضوی در قالب pptx و حجم 50 اسلاید:

بخشی از متن:
در انگلستان و بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، تجربه گرایی در توصیف پدیده یادگیری نقش مهمی داشته است.
در حالی که در سایر کشورهای اروپایی تعقل گرایی پایه و اساس نظریه های مربوط به یادگیری بوده است.
تجربه گرایان بر اهمیت محیط در رشد و به تبع آن بر اهمیت تجربه در یادگیری تأکید میکنند .
در مقابل عقل گرایان ذهن و قوای فکری را مورد توجه قرار می دهند و بر فرایندهای شناختی ذهن تأکید می ورزند.
نفوذ تجربه گرایان سبب شکل گیری نظریه های یادگیری در آمریکای شمالی در طی قرن بیستم شد.

پیدایش طراحی آموزشی
طراحی آموزشی دارای سابقه ای بسیار طولانی است متفکران بزرگی مانند ارسطو، سقراط و افلاطون به اساس شناختی یادگیری و حافظه توجه داشتند که بعدها در قرن سیزدهم سن توماس آکویناس، فیلسوف آن زمان این توجهات را گسترش داد.
وی ادراک از تدریس در قالب خواست و میل آزاد را مورد بحث قرار داد. چهارصدسال پس از آن جان لاک نظریه های ارسطو درباره نانوشته بودن ذهن آدمی در بدو تولد را توسعه داد و بر این اساس پیشنهاد کرد که دانش و استدلال باید از طریق تجربه کسب گردد.
هدف مشترک تمام اقداماتی که در زمینه طراحی آموزشی صورت گرفته است جستجوی دانش پایه ای است که بتواند بین نظریه های یادگیری و فعالیتهای عملی آموزشی پیوند برقرار کند.
ریشه طراحی آموزشی براساس سوابق موجود به کوششهای نخستین روان شناسان آمریکایی برمی گردد.
این افراد سعی کردند بـیـن علـم روان شناسی و فعالیتهای عملی انجام شده در محیطهای آموزشی پیوندی برقرار کنند. در آغاز قرن بیستم دو نظریه پرداز در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کردند.
یکی از آنها جان دیویی و دیگری ادوارد ثرندایک است. دیویی بین نظر و عمل رابطه ای برقرار کرد و ثرندایک نیز با تحقیقاتی که انجام داد، اصول یادگیری را مطرح نمود. طراحی آموزشی در مراحل اولیه خود با ویژگیهای رفتار گرایانه شکل گرفت.
براساس این دیدگاه طراحی آموزشی ناظر بر تدوین برنامه هایی بود که بتواند بیشتر دانش آموزان را به سطح عملکرد مطلوب برساند و آنان بتوانند به هدفهای آموزشی رفتاری که از پیش تعیین شده بود، دست یابند.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی طراحی آموزشی (فرایند و عناصر طراحی آموزشی)


پاورپوینت-فصل-چهارم-کتاب-مبانی-طراحی-آموزشی-(فرایند-و-عناصر-طراحی-آموزشی)
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی طراحی آموزشی (فرایند و عناصر طراحی آموزشی)
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش
تعداد صفحات: 160
حجم فایل: 5356 کیلوبایت

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی طراحی آموزشی (فرایند و عناصر طراحی آموزشی) نوشته داریوش نوروزی و سیدعباس رضوی در قالب pptx و حجم 160 اسلاید:


بخشی از متن:
همانند بسیاری از فعالیتهای دیگر طراحی آموزشی نیز مستلزم طی مراحل و انجام فرایند و عناصر طراحی آموزشی اعمال مشخصی است. این ویژگی موجب میشود که آن را یک فرایند بدانیم.
این فرایند طراح آموزشی با مؤلفه هایی سروکار دارد که برنامه آموزشی او را شکل می دهد .
طراحی آموزشی هر چند به سادگی دوختن لباس نیست همانند آن مستلزم کار روی اجزاء و عناصر مختلف و طی مراحل یا انجام دادن فعالیتهای مشخص است.
در این میان، الگوی طراحی آموزشی تا اندازه زیادی عناصر و فرایند آن را رقم میزند.

فرایند طراحی آموزشی
طراحی آموزشی یک فرایند است. در این فرایند وقایع یا رویدادهای لازم به منظور تسهیل یادگیری طراحی میگردد.
فرایند طراحی آموزشی مجموعه ای از مراحل به هم پیوسته و وابسته را شامل میشود .
مراحلی از قبیل تبیین تحلیل یادگیرنده، تحلیل زمینه تحلیل غایت تدوین هدفهای آموزشی انتخاب راهبردها و ابزارهای سنجش، تولید مواد ،آموزشی و ارزشیابی عملکرد یادگیرنده در طی فرایند طراحی آموزشی دنبال می شود.
البته آنچه فرایند طراحی آموزشی را تشکیل میدهد به عوامل متعددی بستگی دارد؛ برای مثال الگوی مورد استفاده برای طراحی آموزشی تا حد زیادی فرایند طراحی آموزشی را شکل میدهد.

فرایند طراحی آموزشی دارای ویژگیهای متعددی است برخی از آنها عبارت اند از:
طراحی آموزشی همانند همه فرایندها آغاز و انجامی دارد.
طراح آموزشی فعالیت خود را از یک مرحله شروع میکند و پس از پیمودن مسیر طراحی آموزشی، آن را در مرحله ای به پایان میرساند البته ممکن است این ،پایان خود نقطه آغازی برای فعالیت دیگر طراح آموزشی باشد.
طراحی آموزشی در خلا صورت نمیگیرد و ناظر بر واقعیتهاست؛ لذا در طراحی آموزشی باید به سایر موارد مانند ،بودجه ،امکانات زمان و غیره توجه کرد. طرحها و نقشه های آرمانی تنها روی کاغذ موفق هستند و در اجرا با شکست مواجه میشوند.
طراحی آموزشی با تهیه طرح و نقشه پایان نمی پذیرد. هر چند فرایند طراحی آموزشی عملاً خود را درگیر اجرا و ارزشیابی نمیکند کامل شدن فرایند طراحی آموزشی نیازمند همکاری طراح آموزشی با مجریان در مراحل اجرا و ارزشیابی است.
طراحی آموزشی متکی بر اطلاعات است. اطلاعاتی که در اختیار گروه طراحی آموزشی قرار می گیرد در شکل گیری آموزش بسیار تأثیر گذار است؛ از این رو طراح آموزشی باید بکوشد با استفاده از روشهای علمی، معتبرترین و دقیق ترین اطلاعات را به دست آورد.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک کارلسون (گرسنگی و تشنگی)


پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک کارلسون (گرسنگی و تشنگی)

پاورپوینت-فصل-یازدهم-کتاب-مبانی-روان-شناسی-فیزیولوژیک-کارلسون-(گرسنگی-و-تشنگی)پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک (گرسنگی و تشنگی) نوشته نیل آر کارلسون و ترجمه مهرداد پژهان در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:بخشی از متن: سیستم های تنظیمی فیزیولوژیکی یک سیستم تنظیمی فیزیولوژیک، سیستمی است که منجر به حفظ...


دانلود فایل