فایزفایل

faezfile

فایزفایل

faezfile

پاورپوینت تحلیل و ارزیابی خصوصیات ارائه شفاهی

پاورپوینت تحلیل و ارزیابی خصوصیات ارائه شفاهی
  • پاورپوینت تحلیل و ارزیابی خصوصیات ارائه شفاهی

  • موضوع : مقالات آموزشی
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 38
  • حجم فایل: 0.34 mb




پاورپوینت تحلیل و ارزیابی  خصوصیات  ارائه شفاهی در 38 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند با خانواه جوندگان و نحوه مبارزه با آنها آشنا شوند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بخشی از متن:

تعریف
نوعی انتقال اطلاعات
رسانه اصلی کلام یا گفتار
نیاز به انشاء مطلب انشای خطابی (در معنای عام)

 

خصوصیت ارایه شفاهی

حضوری است.
قابل استناد نیست.
محدودیت زمانی به اندازه ارائه کتبی مشروح نیست (خطر ناقص بودن)
کنترل کیفی و کمی آن دشوار است.
تعداد مخاطبین معمولا کمتر از ارائه کتبی است.
از نظر سبک بیان ضوابط ارائه کتبی را ندارد.
تاثیرگذاری اش می تواند سریع باشد (هر چند اثرش در مخاطب لزوما دیرپای نیست)
نوعی انتقال اطلاعات دو سویه است )شکل 1)
از نظر مجموعه امکانات از ارائه کتبی غنی تر است (زبان بدن  بسیار موثر)
هدف : 1)آگاه سازی  2)مجاب کردن مخاطب و جلب نظر موافق او
 از این نظر ممکن است آگاه ساز(informative) یا مجاب کننده (persuasive) باشد.

 

خصوصیت سخنرانی عمومی

معمولاً از امکانات دیداری و شنیداری استفاده نمی شود.
انفرادی
حدود نیم ساعت و گاه بیشتر
ارائه کننده باید با آیین سخنوری آشنا باشد.
شخصیت سخنران و رفتار او  تاثیر در موفقیت یا عدم موفقیت سخنرانی
محتوا تابع مناسبت است.
وضع روحی - عاطفی، احساسی مخاطب در این نوع ارائه عامل مهمی است (شرایط زمانی و مکانی)

 

خصوصیات تدریس

معمولاً از امکانات شنیداری و دیداری ساده استفاده می شود.
هدف اصلی آموزش 
ارائه کننده باید شیوه تدریس را بداند.
بر اساس یک طرح درس مشخص
معمولاً مخاطبین اطلاع چندانی از موضوع ندارند.
مخاطبین موظف به رعایت آداب خاصی هستند.
مخاطبین ملزم به دریافت هستند.
کسب اطمینان از انجام فراروند دریافت و درک بسیار مهم است.
حتماً باید با کنترل کیفی و کمی دقیق انجام شود.
مخاطبین از نظر دانش و آگاهی در موضوع ارائه، معمولاً هم سطح و زیر سطح ارائه کننده هستند.

 

خصوصیات سخنرانی علمی- فنی (ادامه)

نیازی نیست که سخنران آیین سخنوری بداند، اما هرچه با آداب سخنرانی بیشتر آشنا باشد، موفق تر است.
مخاطبین ممکن است از نظر دانش و آگاهی علمی – فنی در سطوح مختلف باشند.
حضور در جلسه ارائه آداب خاصی دارد که اهل دانش و فن باید در محافل علمی – فنی رعایت کنند.
می تواند آگاه ساز یا مجاب کننده باشد.
بر اساس یک طرح زمانبندی مشخص
ارائه کننده باید آدابی خاصی را رعایت کند.

اهداف استفاده از امکانات دیداری و شنیداری
جلب توجه دقیق مخاطبین به یک موضوع مشخص
تقویت تاثیر پیام
تشدید علاقه مخاطبین به موضوع
نمایش مفاهیم یا ایده هایی که شرح آنها با کلام زمانگیر یا دشواراست.

 

 

فهرست:

تعریف
خصوصیات
انواع
خصوصیات سخنرانی عمومی
خصوصیات کلی تدریس
خصوصیات سخنرانی علمی-فنی
امکانات ارائه شفاهی 
سخنرانی علمی-فنی
ساختمندی
خصوصیات سخنران علمی-فنی
زمان سخنرانی علمی-فنی
مکان سخنرانی علمی-فنی
آماده سازی سخنرانی علمی-فنی
شیوه سخنرانی علمی-فنی

 

 

پاورپوینت آشنایی با خانواده جوندگان و انواع روشهای مبارزه با موش

پاورپوینت آشنایی با خانواده جوندگان و انواع روشهای مبارزه با موش
  • پاورپوینت آشنایی با خانواده جوندگان و انواع روشهای مبارزه با موش

  • موضوع : محیط زیست
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 20
  • حجم فایل: 0.13 mb




پاورپوینت آشنایی با خانواده جوندگان وانواع روشهای مبارزه با موش در 20 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند با خانواه جوندگان و نحوه مبارزه با آنها آشنا شوند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بخشی از متن:

جوندگان راسته بزرگی از پستانداران می باشند
از روی خصوصیات دندانها از سایر گروهها متمایز می شوند
در فک پائین دارای یک جفت و در فک بالا دارای یک یا دو جفت دندان ثنایا می باشند
این دندانها درشت و فاقد ریشه بوده و ارتفاع آن همیشه ثابت است.
در این جانوران دندان آسیاب مطلقاً وجود ندارد
در اغلب جوندگان روده کور خیلی رشد کرده است 

 

جوندگان

اغلب جوندگان (موش های صحرائی و خانگی) در انتقال بیماریهای مختلف به انسان و سایر حیوانات اهلی نقش دارند بیماریهای منتقله بوسیله موش به انسان بخصوص در مناطق گرمسیر از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

 

تولید مثل در موش ها

لقاح در موش داخلی است
دارای عضو حقیقی برای جفت گیری می باشد
جنین بخشی از مراحل رشد را در رحم مادر سپری کرده و بعد از تولد تا مدتی از غدد شیری مادر تغذیه می کند
آنها در طــــول یکسال 5 تا 6 بار و هر بار 6 تا 14 بچه به دنیا می آورند، بطوریکه می توانند در سال 20 بچه موش را شیر دهند.

 

تغذیه موش ها

 آنها معمولاً مواد غذایی زیادی در لانه خود انبار می کنند
 حس بویایی در آنها فوق العاده قوی است 
از نظر تغذیه ای موش ها؛ دانهء غلات ،خشکبار ، گوشت و ماهی را بیش از سایر موادغذایی ترجیح می دهند
موش ها بیشتر به مکان هایی نظیر انبارها یا محل جمع آوری زباله، کانال فاضلاب ، خانه ها و بازارها برای تامین مواد غذایی خود راه می یابند. 

 

اهمیت اقتصادی

 از نظر خسارات کشاورزی ، اساساً جوندگان یکی از مهمترین آفات نباتی بشمار می روند. یک موش صحرایی در روز می تواند بالغ بر 60 گرم دانه بخورد . بنابراین در سال 22 کیلوگرم مواد دانه ای خواهد خورد. 
 840 موش در طول یکسال 15 تن مواد غذایی مصرف  می کنند و طبق برآورد سازمان بهداشت جهانیWHO) ) حدود 33 میلیون تن مواد غذائی توسط موشها از بین می رود، این معادل 5% کل تولید مواد غذائی جهان بوده و برای تغذیه 130 میلیون انسان گرسنه کفایت می کند. 
 موش می تواند همچنین سبب بروز صدماتی به تاسیسات صنعتی ( کابل ها ، لوله ها و ... ) وهمچنین کانال های مخصوص آبیاری و ... شوند. 

 

انواع روشهای مبارزه با موش

الف) روشهای بیولوژیکی
ب) روشهای میکانیکی
ج) روش فیزیکی
د) روشهای شیمیایی

 

 

فهرست:

مقدمه
پانددمی جوندگان
موش ها
تغذیه موش
مباره با جوندگان
انواع زوش های مبارزه
نتیجه

 

 

پاورپوینت آشنایی با مبانی کاشت و مراقبت گیاه

پاورپوینت آشنایی با مبانی کاشت و مراقبت گیاه
  • پاورپوینت آشنایی با مبانی کاشت و مراقبت گیاه

  • موضوع : زیست شناسی
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 18
  • حجم فایل: 0.36 mb




پاورپوینت آشنایی با مبانی کاشت و مراقبت گیاه در 18 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند با مبانی کاشت گیاه و نحوه مراقبت از آن آشنا بشوند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بخشی از متن:

گیاهان از نظر شکل ، رنگ ، اندازه ، نوع ریشه ، نوع برگ ، نوع دانه و محیط زندگی با هم فرق دارند. گیاهان برای رشد به خاک ، آب ، هوا ونور نیاز دارند. گیاهان در طبیعت گوناگون هستند.بیش تر گیاهان با دانه رشد می کنند

ریشه راست
این نوع ریشه در عمق خاک زمین فرو می رود تا آب بیشتری را جذب کند. در جاهایی که آب کم تری پیدا می شود این نوع ریشه دوام بیشتری دارد.

ریشه افشان
این ریشه در سطح خاک پهن می شوندو از آب سطح زمین استفاده می کنند و عمر کوتاه دارند

 

کار ساقه : 

رساندن آب و مواد معدنی از ریشه به برگ 
رساندن مواد غذایی از برگ به اندام های دیگر ساقه
نگه داشتن گل ، برگ و میوه 

 

گل ها

گل ها بخشی از گیاه هستند که تولید دانه و میوه می کند
همه ی گیاهان گل ندارند. مثل : کاج و سرو
این گیاهان به جای میوه و گل ، مخروط دارند. به این گیاهان ، گیاهان مخروط دار می گویند.

 

دانه ها

وقتی دانه ای را می کاریم ، اول پوسته ی آن شکافته می شود و جوانه می زند .
سپس ریشه ی گیاه تشکیل می شود.
بعد ساقه از خاک خارج می شود
بر روی ساقه ، برگ ها به وجود می آیند
موارد بالا ، مراحل رشد یک گیاه را نشان می دهد.

با خواندن مطالب این درس به این نتیجه رسیدیم که :
گیاهانی که ریشه ی افشان دارند ، دارای برگ های دراز و باریک هستند ، دانه ی یک قسمتی دارند و گلبرگ های 3 یا 6 تایی دارند. گیاهانی که ریشه ی راست دارند ، دارای برگ های پهن هستند و گلبرگ های 4 یا 5 تایی دارند.

 

 

فهرست:

مقدمه
قسمت های گیاه
ریشه ها
برگ ها
ساقه
دانه
نتیجه

 

 

پاورپوینت روایت پژوهی و بررسی انواع آن

پاورپوینت روایت پژوهی و بررسی انواع آن
  • پاورپوینت روایت پژوهی و بررسی انواع آن

  • موضوع : مقالات آموزشی
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 13
  • حجم فایل: 0.06 mb




پاورپوینت روایت پژوهی و بررسی آن در 13 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند تا با روش روایت پژوهی در تحقیقات استفاده کنند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بخشی از متن:

چکیده

گزارشی که هم اکنون در دست شماست، بیان تجربه ی یک دانشجو معلم است. تجربه ی تدریس به عنوان یک دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان و برای دانشجو معلمان دیگری که نقش دانش آموز را بازی میکنند و از آن گذشته تدریسی که نمره پایانی و قبولی در درس راهبردهای تدریس را مشخص میکند. این گزارش ازنوع کیفی است وشیوه ی تحلیل آن به روش کدگذاری است که درنهایت 6 مفهوم شامل برنامه درسی ، ارزشیابی، آمادگی قبلی ، تدریس، دیگر دانشجویان و شرایط جسمی و روحی به عنوان عوامل موثر در کیفیت تدریس یک دانشجو معلم ومعلم اینده مشخص شده اند

روایت

زمانی که این تجربه برای من اتفاق افتاد دانشجوی ترم 3 آموزش ابتدایی بودم .سه ترم آموزش دیده بودم و ازهمان ابتدا گمان میکردم رشته آموزش ابتدایی رشته ساده ای است. آموزش 9بعلاوه9 که سخت نیست. آموزش چیزهایی که خودمان سال ها پیش یاد گرفته ایم انقدر ها هم سخت به نظر نمیرسد .این راهمه می گویند ولی همه چیز از دور راحت به نظر می رسد. من تجربه های زیادی در خصوص صحبت و ارائه در جمع داشتم، بارها مجری بوده ام و در جمع های 35-03 نفره کنفرانس داده ام ولی این تجربه به من اثبات کرد که تدریس انقدر ها هم کار راحتی نیست و بیانی از این مثل است که می گوید: کارهر کس نیست خرمن کوفتن/ گاو نرمیخواهد و مردکهن

هدف از روایت

اهمیت و ضرورت تحقیق زندگی ما به طور عمیق در روایت ها غوطه ور است. از نخستین روزهای عمر تا واپسین دم زندگی در دریایی از داستان هاو قصه ها غوطه ور هستیم. تحقیق حاضر در قالب یک روایت پژوهی تهیه شده است. زمانی که دانشجومعلمان تجارب شخصی خود را با یکدیگر در میان میگذارند،شناخت بیشتری نسبت به سختی ها ، پیچیدگی های شغل معلمی و همچنین اطلاعاتی در خصوص راهکارهای جدید و نوین تدریس به دست می آورند که شاید تا به این لحظه از چشمانشان به دور مانده است. 

 

تأملی بر یافته های پژوهش

یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن است که از اصلی ترین کارگذاران برنامه درسی و نظام اموزشی آن ، معلمان هستند که حتی در قرآن کریم به اهمیت و جایگاه آنها اشاره شده است .برای شناخت هر کشور باید قبل از هر چیزی به نظام اموزشی آن توجه کرد تا بتوان به نقاط قوت وضعف آن توجه کرد. پیشرفت هر جامعه ای در گرو عملکرد نظام اموزشی، که برای رسیدن به سطح عالی، به معلمانی متخصص و آگاه نیاز دارد که درهمین راستا اندیشمندان بزرگ اشاره می کند توفیق و شکست برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی هر نظام و هر کشوری به معلمان ان بستگی دارد

 

 

فهرست:

مقدمه
روایت 
هدف از گزارش
روش تحقیق
ارایه مدل نهایی
تأملی بر یافته های پژوهش

 

 

پاورپوینت انواع روش های تدریس و آموزش

پاورپوینت انواع روش های تدریس  و آموزش
  • پاورپوینت انواع روش های تدریس و آموزش

  • موضوع : مقالات آموزشی
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 18
  • حجم فایل: 2.26 mb




پاورپوینت انواع روش های تدریس  و آموزش در 14 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که افرادی که تمایل دارند تا با انواع روش های آموزش  و تدریس در دوره تحصیلی آشنا شوند از آن استفاده کنند این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بخشی از متن:

روش تدریس
روش تدریس در واقع مجموعه‌ای از اصول، فعالیت‌های آموزشی و روش‌های مدیریتی است که معلم برای دستیابی به اهداف یاددهی-یادگیری در کلاس درس خود به کار می‌گیرد

روش تدریس تاریخی

در سیستم سنتی آموزش، تعلیم و تربیت عبارت بود از انتقال اطلاعات و دانش و معلومات از ذهن معلم و مربی به ذهن دانش آموز یا متربی. این سیستم اصطلاحاً معلم محور است و در آن معلم نقش اساسی و محوری را ایفا می کند.

روش تدرییس نوین

در روش تعلیم و تربیت نوین، سیستم دانش آموز محور است. در این روش معلم تنها هدایت کننده کلاس و راهنما است نه سخنگوی مطلق. کلاس معمولاً به شکل Uیا نعل اسب یا گروه های کوچک چیده می شود و فراگیران رودرروی هم قرار دارند و اجازه دارند با معلم و همدیگرآزادانه وارد بحث شوند و فعالیت نمایند.

 

انواع روش تدریس نوین

روش تدریس توضیحی
روش سخنرانی
روش تدریس اکتشافی
روش حل مسئله
روش مباحثه
واحد کار
یادگیری فردی
روش آزمایشی
روش نمایشی
گردش علمی یا فعالیت تجربی خارج از کلاس
بازی‌های تربیتی
روش برنامه ای
در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم

 

روش تدریس نوین

یکی از روش های تدریس نوین،روش تدریس اکتشافی است.در این روش مدرس سعی دارد تدریس خود را به گونه ای طراحی کند که فراگیران با کشف و جستجو،خودشان به پاسخ مسائل برسند و مدرس فقط در این جا حکم ناظر و راهنمایی کننده را دارد.این روش تدریس شاید زمان زیادی ببرد ولی میتواند یادگیری و میزان به ذهن سپاری مطالب را در ذهن فراگیران،چندین برابر کند.
در روش تدریس اکتشافی،مدرس باید چند اصل را به خوبی رعایت کند تا دانش آموزان بهترین نتیجه را بگیرند:
1- سطح یادگیری دانش آموزان در نظر گرفته شود
2- توجه به میزان دشواری مسئله
3- راه حل مسئله به صورت کلی به دانش آموزان گفته شود
4- از راه های پیشنهادی دانش آموزان استقبال شود و تست بشوند
5- دانش آموزان تشویق شوند و به آنها انگیزه داه بشود

 

روش مباحثه

در روش تدریس مباحثه،دانش آموز و مدرس دائم در حال سوال پرسیدن از یکدیگر هستند و این باعث جذاب تر شدن و بالا رفتن بازدهی تدریس میشود.همچنین مدرس میتواند اعضای شرکت کننده در کلاس را به صورت گروه های چند نفری تقسیم کند و از آنها بخواهد که در مورد موضوع و مسئله خاصی با یمدیگر بحث کنند.مدرس میتواند بر نحوه درست مباحثه ها نظارت کند.

 

 

فهرست:

روش تدریس
انواع روش تدریس 
روش تدریس توضیحی
روش مباحثه
بازی‌های تربیتی
بهترین روش تدریس کدام است؟